Nasza misja

Jesteśmy duetem, który za misję obrał sobie ułatwienie zarówno nauczania, jak i uczenia się dosyć wymagającego języka, jakim jest polski. Chcielibyśmy, aby uczenie (się) polskiego było zarówno przyjemniejsze, jak i przystępniejsze.

Wsłuchiwaliśmy się w potrzeby lektorek i lektorów, którzy narzekali, że materiały do nauczania polskiego jako obcego są często nudne, nieaktualne i do tego zbyt mocno koncentrują się na gramatyce. Brak im lekkości, humoru i nastawienia na komunikację. Przygotowywanie własnych materiałów wymaga jednak dużo pracy i jeszcze więcej czasu, więc lektorzy często zostawali z tym, co było dostępne na rynku.

W wypowiedziach uczniów słyszeliśmy głównie zmęczenie wynikające z wkuwania końcówek oraz frustrację, że to i tak nic nie daje. Ich doświadczenia z nauką innych języków były głównie pozytywne, nauka polskiego jawiła im się jednak jako męczarnia. Oczekiwali bardziej nowoczesnego podejścia do nauki języka, zajęć nastawionych na rozwój umiejętności komunikacyjnych, a także ciekawszych, atrakcyjniejszych oraz bliższych życiu materiałów.

Postanowiliśmy więc ruszyć z pomocą jednym i drugim. Zaczęliśmy tworzyć materiały, z których, mamy nadzieję, z przyjemnością będą korzystać zarówno lektorzy, jak i uczniowie. Chcemy odczarować naukę polskiego jako obcego i pokazać, że można się go uczyć zarówno przyjemnie, jak i skutecznie.

Jak nam idzie

Opublikowaliśmy już całkiem sporo materiałów zarówno tych płatnych, jak i darmowych. Nieprzerwanie i z ogromną przyjemnością pracujemy nad następnymi. Regularnie dzielimy się z Wami pomysłami na lekcje na naszym Facebooku oraz Instagramie. Przydarzył nam się nawet webinar i po Waszym bardzo pozytywnym przyjęciu planujemy kolejne.

Staramy się, aby nasze materiały powstawały w zgodzie z najnowszymi założeniami psychologii uczenia się i nauczania. Liczne badania w tym temacie potwierdzają niezwykłą skuteczność takich technik jak role-play, grywalizacja czy storytelling i dlatego w naszych materiałach jest ich pod dostatkiem. Pomogą Wam one również zwiększyć zaangażowanie uczniów oraz utrzymać ich motywację na dłużej. Jesteśmy też ogromnymi fanami materiałów wizualnych i ich wręcz nieograniczonych możliwości do wykorzystania w edukacji, dlatego staramy się przemycać je w naszych materiałach, gdzie tylko się da. Chcemy również, aby nasze materiały były atrakcyjne pod względem wizualnym i dlatego też każdą stronę przygotowujemy z największą dbałością.

Na razie jest nas tylko dwoje, ale mamy nadzieję, że pewnego dnia Linguify stanie się platformą, na której nauczyciele będą mogli umieszczać swoje materiały do nauki języka, dzielić się swoimi pomysłami i w rezultacie zrobić krok w kierunku samodzielnego publikowania, a przy okazji znaleźć dla siebie dodatkowe źródło dochodu.

Joanna jest lektorką języka polskiego oraz angielskiego z ponad 13-letnim doświadczeniem. Prowadziła kursy języka ogólnego, medycznego oraz biznesowego dla uczniów na różnych poziomach, w różnych grupach wiekowych oraz z najróżniejszych zakątków świata. Jest autorką książki „68 pomysłów na lekcje polskiego”, a teraz tworzy materiały dla Linguify. Spełnia się również jako trenerka nauczycieli. W swoim dorobku ma liczne webinaria. Od zawsze ciekawa świata, stara się podróżować, kiedy to tylko możliwe. A kiedy nie podróżuje, czyta książki i słucha podkastów, głównie tych o tematyce psychologicznej, lingwistycznej oraz kulturowej.

Firat wyprowadził się z Turcji 11 lat temu i z Polski uczynił swój dom. Ma 16 lat doświadczenia w UX/UI design. Pracował w startupach, agencjach, korporacjach oraz jako freelancer. Obecnie pracuje jako Product Designer w IT, specjalizuje się w internetowych i mobilnych aplikacjach w różnych branżach. Teraz również projektuje nasze materiały, wnosząc do Linguify swoje lekkie i jednocześnie minimalistyczne podejście. Kiedy nie projektuje, większość czasu spędza na boisku do siatkówki. Pochłaniają go również gry komputerowe oraz ilustrowanie.